از سقوط تا رونمايي از هواپیمای جاسوسی آمریکا

.....................



از سقوط تا رونمايي از هواپیمای جاسوسی آمریکا

يكشنبه هفته پيش یک مقام آگاه نظامی اعلام كرد:‌ با کنترل مناسب فضای کشور و تسلط اطلاعاتی نیروهای مسلح، واحدهای جنگ الکترونیکی و پدافند هوایی موفق شدند با اقدامات عملیاتی خود یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکایی از نوع «RQ۱۷۰» را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود، کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را با اندک خسارتی سرنگون کرده و در اختیار بگیرند.
این مقام نظامی تاکید کرد: نظر به وقوع تجاوز آشکار مرزی، اقدامات عملیاتی و الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر علیه پرنده‌های متجاوز، به مرزهای کشور محدود نخواهد ماند.
انتشار این خبر در شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.
خبرگزاری رویترز با بازتاب این خبر نوشت که یک مقام نظامی ایران اعلام کرده سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پاسخ به نقض حریم هوایی کشور صورت گرفته و تنها محدود به مرز‌های ایران نخواهد بود.
رویترز افزود: ایران پیش از این یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای فردو سرنگون کرده بود.
خبرگزاری آلمان نیز با اعلام خبر سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع «RQ۱۷۰» در شرق کشور، گزارش داد: بر اساس گزارش منابع دولتی، این هواپیما حریم هوایی ایران را نقض کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نيز نوشت که نیرو‌های مسلح ایران توانستند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کنند.

این گزارش افزود: این هواپیما اکنون در اختیار نیرو‌های مسلح ایران است.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی نیز ساقط‌ شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط نیرو‌های ایرانی را بازتاب داد و افزود: واحد‌های جنگ الکترونیک و پدافند هوایی ایران موفق شدند پس از کنترل هواپیما، آن را به زمین بنشانند.
شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز با اعلام این خبر به نقل از فارس اعلام کرد این هواپیما «با اندک خسارتی» در اختیار ایران قرار گرفته است.
واکنش ناتو به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا

ساعاتی پس از سرنگونی یک فروند هواپیمای جاسوسی نیروهای آمریکایی توسط واحدهای جنگ الکترونیکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، نیروهای ناتو با تأیید این نکته که این هواپیما متعلق به آمریکا بوده است، اعلام کردند که این پهپاد از کنترل خارج شده بود.
ناتو در این بیانیه اعلام کرده است که احتمال می‌رود این همان هواپیمایی باشد که مقامات ایرانی از سقوط آن خبر داده اند.
آمریکا سقوط هواپیمای جاسوسی در ایران را رسما تایید کرد
به گزارش از سی ان ان، دو مقام آمریکایی که ازافشای نامشان خودداری کرده اند تائید کردند که هواپیمایی که به دست نیروهای ایرانی افتاده در مسیر ماموریت برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) بوده است.
پیشتر مقام های آمریکایی از گم شدن این هواپیما خبر داده بودند اما این که هواپیما به دست نیروهای ایرانی افتاده باشد را تائید نکرده بودند.
این دو مقام همچنین تائید کردند که هواپیمای شناسایی قادر به جمع آوری اطلاعات از داخل ایران با پرواز در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بوده است.
نماینده مجلس: از هواپیمای جاسوسی آمریکا کپی‌سازی می‌کنیم

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران برای بروز کردن امکانات دفاعی و تجهیزات نظامی خود از هواپیمای آمریکایی کپی‌سازی می‌کند.
حسین ابراهیمی با بیان اینکه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با عنوان RQ-170 سنتینل در اختیار ایران است، افزود: این هواپیما در حال جاسوسی توسط نیروهای مقتدر و توانای جمهوری اسلامی ایران به غنیمت گرفته شد.
وی با اشاره به واکنش آمریکائی‌ها از تصرف این هواپیما توسط ایران اظهار داشت: آنها اظهار ناراحتی کرده و از اینکه ایران از آن استفاده کند، نگران هستند.
نماینده بجنورد در مجلس تاکید کرد: اگر هواپیمای مذکور از هواپیماهای موجود در ایران مدرن‌تر باشد، قطعاً از آن کپی سازی خواهد شد.
ابراهیمی تصریح کرد: تعرض هواپیمای آمریکائی به حریم ایران، جزو اسناد قابل پیگیری است و یقینا ایران حق خود را در مجامع بین‌المللی مطرح و پیگیری می‌کند.
وی افزود: ایران این تجاوز را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و مجلس شورای اسلامی واکنش نشان خواهد داد.

از طريق رسانه ملي
سپاه پاسداران تصاویر ویژه هواپیمای جاسوسی آمریکا را رونمایی کرد
تصاویر ویژه هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به زمین نشانده شده، از سوی سپاه پاسداران در رسانه ملی رونمایی شد.

بخشی از تصاویر ویژه هواپیمای پیشرفته و جاسوسی بدون سرنشین آمریکایی که پس از تجاوز به خاک ایران با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی به زمین نشانده شده است، ديشب از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده اعلام کرد: اخیرا با اطلاعات جمع آوری شده و مراقبت های دقیق الکترونیکی مشخص شد این هواپیما قصد نفوذ و جاسوسی بر فراز کشورمان را دارد که پس از ورود این هواپیما به فضای شرق کشور، این هواپیما در کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح قرار گرفت و با حداقل خسارت در ایران به زمین نشانده شد.
طول دو بال این هواپیما حدود 26 متر، طول بدنه چهار و نیم متر و ارتفاع آن یک متر و 84 سانتی متر است و دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات در ابعاد الکترونیکی، تصویری و مخابراتی و سامانه های راداری مختلف است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این هواپیما از جهت نوع ساخت و پوشش، رادار گریز طراحی شده و از حیث فناوری آخرین نمونه هواپیماهای پیشرفته ای است که امریکا مورد استفاده قرار می دهد.

سردار حاجی زاده با بیان این که فناوری به کار رفته در این هواپیما قبلا در هواپیماهای B2 و F35 نیز استفاده شده است، افزود: هدایت این هواپیما توسط ماهواره و همچنین ایستگاه های زمینی در افغانستان و امریکا صورت می پذیرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: کارشناسان و متخصصان نظامی به خوبی واقفند که این هواپیما چه اطلاعات تکنولوژیکی ذی قیمتی با خود دارد.
شوك بعد از انتشار تصاوير هواپيماي آمريكايي
در این میان روزنامه صهیونیستی در واکنش به انتشار تصاویر هواپیمای به غنیمت گرفته شده آمریکایی توسط ایران نوشت که کارشناسان آمریکایی مدعی بودند لاشه هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا قطعه قطعه شده است.
یک روز پس از آنکه مقامات آمریکایی از نگرانی خود درباره دستیابی ایران به اطلاعات طبقه بندی شده درباره یک برنامه نظامی محرمانه خبر داده بودند، ایران روز پنجشنبه تصاویر هواپیمای جاسوسی سرنگون شده آمریکایی را منتشر کرد.

هاآرتص نوشت که هواپیمای RQ-170 که با نام «سنتینل» شناخته می شود مجهز به تجهیزات شناسایی فوق پیشرفته، جمع آوری اطلاعات، سامانه الکترونیکی ارتباطی و سامانه های راداری بوده است.

این روزنامه صهیونیستی، هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته RQ-170 چندین سال است که در جنگ افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد و مقامات آمریکایی تایید کردند که کنترل این هواپیما را زمانی که در مرزهای غربی افغانستان در حال پرواز بوده است را از دست داده اند.

پیشتر برخی کارشناسان آمریکایی اعلام کرده بودند که حتی اگر ایران به این هواپیمای سرنگون شده دست یابد، بهره برداری کمی از آن خواهد کرد چون احتمالا این هواپیما از ارتفاع بالایی سرنگون شده است و لاشه آن قطعه قطعه شده است.
آمريکا به شدت براي از دست دادن هواپيماي جاسوسي اش نگران است

در پي سرنگوني و در اختيار گرفته شدن هواپيماي رادار گريز جاسوسي آمريکا توسط ايران که بازتابي جهاني داشت، روزنامه لس آنجلس تايمز در گزارش هايي از نگراني شديد دولت آمريکا از اين که فناوري هاي پيشرفته به کار گرفته شده در اين هواپيما در اختيار ايران يا ساير رقباي آمريکا قرار گيرد، خبر دادند.
دريادار جان کيربي، سخنگوي پنتاگون در مصاحبه اي از اين نگراني ها پرده برداشت و تصريح کرد: در اين مورد هواپيما را در جايي از دست داده ايم که امکان دسترسي به آن را نداريم.

نیویورک تایمز: سقوط هواپیما، جاسوسی آمریکا را برملا کرد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت ایران با مهندسی معکوس می تواند به فناوری استفاده شده در هواپیمای بدون سرنشین و رادارگریز آمریکا دست یابد.

این روزنامه آمریکایی امروز در نسخه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم اسکات شین نوشت: به گفته مقامات خارجی و کارشناسان آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین رادارگریز سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که به سختی قابل ردیابی است و هفته گذشته در خاک ایران سقوط کرد بخشی از برنامه جاسوسی آمریکاست که درباره ایران انجام می دهد.

بازتاب انتشار تصاویر هواپیمای به غنیمت گرفته شده آمریکایی

بی‌بی‌سی: تصاویر نشان می‌دهد که هواپیما آسیبی ندیده

شبکه دولتی انگلیس طی خبری فوری با اشاره به انتشار تصاویر هواپیمای به غنیمت گرفته شده پیشرفته جاسوسی آمریکا اعلام کرد که تصاویر نشان می‌دهد که هواپیما آسیبی ندیده است.

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» انگلیس در بازتاب خبر انتشار تصاویر هواپیمای جاسوسی به غنیمت گرفته شده از آمریکا اعلام کرد که تلویزیون ایران برای نخستین بار تصاویر هواپیمای پیشرفته آمریکایی که ایران اعلام کرده این هواپیما را در نزدیکی مرزهای افغانستان ساقط کرده را نشان داد.
بی‌بی‌سی ادامه داد: تصاویر نشان می‌داد که هواپیمای جاسوسی پیشرفته RQ۱۷۰ آمریکا آسیبی ندیده است.

مقامات آمریکایی پیش‌تر از دست دادن یک هواپیمای بدون سرنشین را تایید کرده بودند.

از سوی دیگر مقامات پنتاگون [وزارت دفاع آ‌مریکا] به شدت از دستیابی ایران به اطلاعاتی درباره فناوری این هواپیمای پیشرفته ابراز نگرانی کرده بود.

این برای اولین بار است که آمریکا این نوع هواپیمای جاسوسی را که با نام «سنتینل» شناخته می‌شود از دست می‌دهد.
اعتراض رسمی ایران به سازمان ملل درباره تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا

جمهوری اسلامی ایران در اعتراضی رسمی به سازمان ملل متحد، از دبیرکل این نهاد خواست نسبت به تجاوز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، واکنش نشان دهد.
جمهوری اسلامی ایران در اعتراضی رسمی به سازمان ملل متحد، از دبیرکل این نهاد حافظ صلح و امنیت بین المللی خواست نسبت به تجاوز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، واکنش نشان دهد.

این اعتراض در نامه رسمی محمد خزاعی، نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد به بان کی مون، دبیرکل این سازمان منعکس شده است.
خزاعی با اشاره به افزایش عملیات مخفی و تحریک آمیز دولت آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر خطاب به بان کی مون آورده است: در ادامه این روند، اخیرا یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا از نوع RQ170 و با شماره سریال مشخص، به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده است.
این نامه می افزاید: این هواپیما پس از ورود به عمق 250 کیلومتری خاک ایران در منطقه شمالی طبس، با اقدام به موقع و مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.
خزاعی در این نامه همچنین به یادداشت های قبلی جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا نسبت به این اعمال تجاوزکارانه و عملیات مخفی آمریکا علیه ایران اشاره و تاکید کرده است: دولت متبوع اینجانب این اقدام دولت آمریکا را نقض فاحش، تحریک آمیز و خصمانه تلقی می کند و در مغایرت آشکار با حقوق بین الملل، به ویژه اصول اساسی منشور ملل متحد می داند.
جمهوری اسلامی ایران در این نامه قویاً به این گونه اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه اعتراض کرده و نسبت به عواقب مخرب تکرار این گونه اعمال هشدار داده است.
این نامه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران حق مشروع خود را برای اتخاذ همه اقدامات لازم به منظور حفاظت از حاکمیت ملی خود محفوظ می‌دارد.
در این نامه آمده است دولت جمهوری اسلامی ایران محکومیت چنین اقدامات تجاوزکارانه را خواستار است و اتخاذ تدابیر موثر و روشن برای پایان دادن به این گونه اعمال خطرناک و غیرقانونی را در راستای مسئولیت های سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی طبق نص صریح منشور، درخواست می کند .
نماینده کشورمان همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته است این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر و میان دولتهای عضو سازمان ملل متحد توزیع شود.
این اعتراض رسمی کشورمان همچنین بطور همزمان به رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی این سازمان ارسال شده است.
جمهوری اسلامی ایران در رونوشت این نامه به دو مقام یادشده نیز ضمن اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه دولت آمریکا و از جمله تجاوز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، محکومیت این تجاوز و اتخاذ تدابیری به منظور پایان دادن به این گونه اقدامات خطرناک و غیر قانونی را خواستاراست شده است.

نظرات شما عزیزان:

helma
ساعت18:23---23 فروردين 1391
Gh reza@}; -

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط غلامرضا در دو شنبه 22 اسفند 1390

و ساعت 9:26



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gholam ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید من غلامرضا27ساله اهل کرمانشاه هستم و ارشد برق قدرت میخونم.همین دیگه مدیر سایت




غلامرضا




عشق اول
free article
غمکده
ام تی چت
خبرهای عجیب و باورنکردنی
سایت تفریحی
همه جووووره
ღ♥ღ کــــلبــه تنــــــهایــــــــی مــن ღ♥ღ
طلوع یک عشق
ღღღ-دخترک خستهღღღ
دنیای کوچک من
تقدیم به عشقم...
****آرزو جون***
در گذرگاه زمان
khaterat
فقط عشق
رازهای ماسون ها
شروعی دوباره
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ی جهانی و آدرس gholam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 13343
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1